حضور 4 روزه صدا وسیما (شبکه 2) در روستا زرقان برای ضبط برنامه سرزمین خورشید

چند روز بود که تنی چند از برنامه سازان شبکه 2 سیما برای ضبط برنامه نوجوان سرزمین خورشید در زرقان حضور داشتند و با کمک نوجوانان زرقان از آداب و رسوم روستا فیلبرداری می کردند.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پایان یافتن جشن های 1 ماهه عروسی در زرقان

جشن های تقریباً یک ماهه عروسی در روستای زرقان به پایان رسیده است ، جشن هایی که به سلامتی زوج های جوان سر آغاز خوشبختی شان است . در این یک ماهه اکثر آقا داماد ها سعی داشتند عروسی باشکوهتر برگزار کنند اما فراموش کرده بودند که بعد از این شب است که باید به فکر پس دادن هزینه های اکثزاً بی رویه عروسی سان باشند.

اما در بین این افراد تک و توکی داماد هم بودند که با کمترین هزینه شبی به یاد ماندنی برای خود ساختند. آنها با استفاده از ساز سنتی و نمایشنامه های سنتی خنده هایی از ته دل بر عمق جان اهالی جاری ساختند. مبارکشان باشد.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با توجه به بارش های خوب در فصل بارش سال گذشته امسال در زرقان جیره بندی آب با 2 ماه تأخیر شروع شد .

هرساله با رسیدن به اواخرخرداد ماه یا اوایل تیرماه آب شرب روستای زرقان جیره بندی می شد اما اما امسال با توجه به بارش های خوب زمستان و بهار 91 آبشرب به خوبی مردم زرقان را تا اوایل شهریور ماه تأمین کرد.

کمبود شدید آب شرب باعث شده است تا اداره آب وفاضلاب شهرستان جغتای به فکر تأمین آب از چاه آب در 20 کیلومتری زرقان باشد، پروژه به خوبی در حال پیشرفت است و اهالی امیدوارند حداقل تا قبل شروع سال آینده مشکل جیره بندی آب حل شود.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رقابت داغ جشن های عروسی ها در روستای زرقان

این روزها در روستای زرقان جشن های عروسی در حال برگزاری است .دیگر شبی نیست که در جشنی به مناسبت پیوند دو جوان برگزار نشود . شهریور ماه روزگار جشن  وشادی برای جوانان است . به قول بزرگترهای بزرگ : اینشالله سفد بخت رون.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تك چرخ بر روي فرهنگ آسفالتي

در زمانهاي قديم وقتي تازه جاده هاي بين شهري را  در منطقه آسفالت كرده بودند گروهي از مردم يكي از روستاها در جلو بخشداري حاضر مي شوند و همگي شعار مي دهند: با لهجه بخوانيد:( يا پول نفته مار بِ ته يا جاده مار كَ گِل كِنِه) ، در آن دوران وجود جاده آسفالت امري حياتي براي امرار معاش مردم بود اما حالا كلي اوضاع فرق كرده است  يا لااقل براي جوانا فرق كرده است.

اما چگونه؟

onLoad and onUnload Example


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

افتتاح BTS تلفن همراه روستاي زرقان با حضور امام جمعه،فرماندار، نماينده مجلس و رئيس اداره مخابرات و جمعي از مسئولين شهرستان

ديروز با حضور امام جمعه،فرماندار شهرستان ، نماينده مجلس و رئيس اداره مخابرات و جمعي ديگر از مسئولين شهرستان مركز BTS تلفن همراه روستاي زرقان افتتاح گرديد . افتتاحي كه اميدواريم باعث رفاه حال اهالي باشد و نه باعث مزاحمت براي اهالي.

مسئولين همچنين قرار بود زمين تربيت بدني روستا را نيز افتتاح كنند اما به دليل ذيق وقت از روستا رفتند و آقاي دهيار را كه در محل زمين فوتبال حاضر بود تا به محض حضور مسئولين و هيئت همراه از آنها استقبال گرمي به عمل آورند تنها گذاشتند.

ديروز اما در هنگام حضور مسئولين صداي ارك عروسي بود كه باعث تشويش ذهن شوراي محترم روستا شده بود . اما ناراحتي اهالي را بايد ديد هنگامي كه خسته از كار پر زحمت كشاوري به خانه بر مي گردند تا دمي به آرامش بگذرانند ، بايد با  صداي ارك  تا ساعت 12.5 شب همراه شوند و نظاره گر  سرك كشيدن اين صدا به آرامششان شوند. و اما اين يكي شوراهاي محترم بود كه درجواب يكي از اهالي درخصوص صداي ارك تا پاسي از نيمه شب مي گفت: وقتي در سبزوار تا ساعت 1 شب ارك مي زنند و كسي به آنها چيزي نمي گويد چرا ما بايد خودمان را درگير اين مسائل كنيم.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , zarghan20.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com