جشن ميلاد رسول اكرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حسينيه زرقان برگزار گرديد

شنبه شب به مناسبت ميلاد فرخنده رسول اكرم (ص) و صادق آل محمد(ع) جشني در حسينيه زرقان برگزار گرديد 

در جشن حاج غلامعلي كربلايي حجي بابا در ابتداي برنامه مولودي خواني كرد سپس حجةالاسلام صفائيان سخنراني و سپس مولودي خواني در وصف پيامبر اكرم نمود و در ادامه مسابقه بين نوجوانان برگزار گرديد و جوايزي به رسم يادبود اهدا شد.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: دو شنبه 30 دی 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بارش 5سانتي متر برف عيدي خداوند به اهالي روستاي زرقان

ديروز همزمان با ميلاد پيامبر اكرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) بارش بركت الهي در روستاي زرقان شروع شد .

زرقان بعداز ظهر كاملاًزمستاني را سپري كرد.

برف ديروز باعث شد تا عده اي از اهالي براي برف بازي و ساخت آدم برفي از خانه ها بيرون بيايند و رانندگان براي رفت وآمد از زنجير چرخ در داخل كوچه هاي زرقان استفاده كنند، يكي ديگر از اهالي با موتور سه چرخ خود بسته هاي شن و نمك را مي آورد و در مسير چهارراه مغازه غلامحسين ملك زاده مي ريخت، اما نكته قابل توجه حضور پررنگ اهالي در نماز ظهر ديروز بود كه به پاس تشكر از خداوند نماز خواندند و براي بارش رحمت الهي دعا كردند.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: دو شنبه 30 دی 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نصب بشكه هاي شن و نمك در گردنه هاي برف گير جاده زرقان به حطيطه توسط اداره راه وترابري شهرستان جغتاي

اداره راه  شهرستان جغتاي بشكه هاي شن ونمك را در برخي نقاط حادثه خيز جاده زرقان به حطيطه نصب كرد تا در صورت نياز رانندگان بتوانند استفاده كنند ، اما نكته قابل توجهي كه همه رانندگان به ان اشاره داشتند اين است كه اين بشكه درست در نقاطي نصب شده كه اصلاً خودرو ها در هنگام برف به راحتي عبور مي كنند ، كاش مجريان  از يكي از رانندگان روستاي زرقان يا از مسئولين روستا مشورت مي گرفتند ، با اين حال ما به اين عزيزان زحمت كش خسته نباشيد مي گوييم ، و بايد به اين نكته نيز اشاره كرد كه اين بشكه بودنش از نبودنش بهتر است.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بارش برف 22 ديماه در روستاي زرقان

ديشب برف 3 سانتي متري در روستاي زرقان باريد برفي كه نسبت به سالهاي قبل در همين ماه بسيار ناچيز است

 

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: یک شنبه 22 دی 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نگراني كشاورزان روستاي زرقان از خساست آسمان

در حالي كه اين روزها وضعيت آب وهوايي مناطق جنوبي كشور كاملاً برفي است و بارش هاي خوبي داشته است ، آب وهواي شمال شرقي كشور كم بارش بوده است.

روستاي زرقان نيز كه در كوهپايه هاي نظرگاه واقع شده است با وجود شرايط كاملاً كوهستاني اش اما فصل كم بارشي را سپري مي كند، اين موضوع باعث نگراني كشاورزان شده است، بارش برف و باران در فصول پاييز و زمستان در چند سال اخير خوب بوده است اما امسال شرايط اصلاً خوب نبوده ، يكي از اهالي اين وضعيت آبو هوايي را ناشي از بي توجهي اهالي به صاحب آسمان ها و زمين ذكر مي كند و اين برخي اهالي واقعاً نسبت به نماز اول وقت بي انصاف شده اند،خدا به مردم رحم كند.

هرچند هنوز فصل بارش هاي الهي به پايان نرسيده ولي اگر وضع به همين صورت ادامه يابد ...

 

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: یک شنبه 22 دی 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تشكيل ستاد امر معروف و نهي از منكر در روستاي زرقان

ديشب اولين جلسه ستاد امر به معروف ونهي از منكر در روستاي زرقان تشكيل شد، هدف از تشكيل اين ستاد  بررسي مشكلات اجتماعي و فرهنگي روستاي زرقان و ارائه راهكار هاي عملي در اين خصوص است، رياست ستاد برعهده حجة الاسلام والمسلمين صفائيان و محوريت پايگاههاي بسيج برادران وخواهران روستا و حضور فعال جمعي از معتمدين روستا مي باشد.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بازگشت زائران پياده امام هشتم(ع)

ديروز كاروان 20 نفره امام هشتم (ع) از زيارت امام ثامن برگشتند، زيارت قبول باشد

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: شنبه 14 دی 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

حسينيه و زائرسراي زرقانيها در مشهد مقدس امسال آماده پذيرائي از زائران امام هشتم(ع) مي شود

به گفته مطلعين امسال حسينيه تقريباً آماده شده و آماده پذيرايي از زائران زرقاني مي باشد،

توضيح اينكه چند سال است اهالي روستاي زرقان و زرقانيهاي مقيم ديگر شهرها با خريد وسرمايه گذاري در حال ساخت حسينيه وزائرسرا در مشهد مقدس براي ساماندهي زائران و زرقانيهايي است كه براي زيارت يا امور ديگر به مشهد مقدس مي روند، اين كار خداپسندانه سرپناهي است براي زرقانيها در سرگردان پيدا كردن خانه اي براي اقامت موقت خود نباشند.

اطلاعات تكميلي در خبرهاي بعدي خواهد آمد.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: یک شنبه 8 دی 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شما اگر در محدوده روستا هستيد حق خريد امتياز گاز را داريد در غير اين صورت...

موضوع گاز كشي به منازل مسكوني اين روزها چند وقتي كه آغاز شده است، از شركت هاي لوله كش گرفته  تا ناظرين اداره گاز و مأموران نصب همگي سخت مشغول گاز رساني به منازل مسكوني اهالي هستند و اهالي خوشحال.

اما در اين ميان بعضي از اهالي گله مندي زيادي از برخي مسئولين روستا و شهرستان دارند،

يكي از اهالي كه بيش از 10 سال است كه در حاشيه روستا منزل مسكوني ساخته است ، در گفتگو با زرقان 20 مي گويد اكنون كه تمام مراحل گاز كشي ساختمانم را انجام داده ام دهياري و منابع طبيعي اعلام كرده اند كه كساني كه در محدوده روستا نيستند بايد تعهد و امضا  بدهند كه اگر مشخص شود منزل مسكونيشان درمحدوده روستا واقع نيست منابع طبيعي بتواند منزل انها را تخريب و خانواده اش را آواره كند ، محمد زرقاني مي گويد مانند من بيش از 100 خانوار ديگر هم هستند،وي گفت ما اين تعهد زوركي را امضا نمي كنيم  اگر از سرما بميرم.

در پيگيري تلفني كه با دهيار روستا آقاي علي اكبر نيازي مقدم داشتيم صحت اين گفته ها را تأييد كرد و گفت : كساني كه تعهد ندهند كنتور گاز براي آنها نصب نمي شود.

در اينجا بايد به اين نكته اشاره كرد كه يكي از دلايل كوچ جوانان روستاي زرقان  نداشتن زمين مسكوني است، يا اگر زميني نيز هست با قيمت هاي كذايي  متري 150هزارتومان يا بيشتر به فروش مي رسد،عملاً هركس حداقل بخواهد 100 متر زمين براي ساخت خانه بخرد بايد 15ميليون تومان حداقل داشته باشد اين مبلغ در ابتداي زندگي يك زوج جوان فقط براي خريد زمين حقيقتاً زياد مي باشد ساخت خانه مسكوني و هزينه هاي آن جاي خود.

اگر اين موضوع واقعيت داشته باشد كه منابع طبيعي حق دارد خانه هاي مسكوني اهالي را تخريب نمايد آن هم در روستاي زرقان كه به دليل وضعيت كوهستاني اش زميني براي ساخت خانه وجود ندارد ،حقيقتاً جاي سوال دارد؟

به گفته يكي از اهالي برخي از مسئولين ما بعضي اوقات سرگردنه پيدا مي كنند تا مردم را تحت فشار قراردهند،اكنون كه اهالي براي فرار از سوز سرماي زمستان در زرقان به فكر خريد امتياز گاز افتاده اند ، شورا و دهياري در حال جمع كردن حواله هاي مردمي هستند و اداره منابع طبيعي و بنياد مسكن به فكر اجراي قانون، كسي نيست به مسئولين محترم گوشزد كند خانه اي كه بيش از 10 سال است ساخته شده  در محدوده بودن يا نبودن ديگر چيست آن هم در روستاي زرقان كه مردم صخره ها را به سختي كنده تا زميني هموار نمايند و سرپناهي بسازند.

 

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: چهار شنبه 4 دی 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اربعين در روستاي زرقان

به مناسبت چهلمين روز شهادت اباعبدالله الحسين(ع) و ياران با وفايش ، روستاي زرقان حالو هواي عاشورا به خود گرفته بود،شب يكشنبه شب مراسم زيارت عاشورا سپس روضه خواني و سينه زني در حسينيه روستا برگزار گرديد، روز دوشنبه مصادف با اربعين حسيني  نيز خرج عموم (نهار ظهر) به اهالي داده شد و بعد از ظهر مردم به سرخاك رفتند ، دوشنبه شب نيز همانند شب قبل مراسم برگزار گرديد، سخنران مراسم حجة الاسلام صفائيانبود كه به حق اهالي از وي راضي هستند.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: سه شنبه 3 دی 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خبر فوري:حركت كاروان پياده ثامن الحجج (ع) از زرقان به سمت مشهد

جمعي از اهالي روستاي زرقان امروز صبح با پاي پياده به سمت مشهد مقدس حركت كردند،اين كاروان كه از هفته هاي قبل نام نويسي مي كرد با تكميل شدن ظرفيت و مهيا شدن سفر امروز صبح حركت خود را به سمت مشهد مقدس ميعادگاه عاشقان ولايت آغاز كرد، حضور مردان و زنان در سنين مختلف به زيبايي عشق به ول نعمت ما ايراني ها را به تصوير مي كشد.

التماس دعا

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: سه شنبه 3 دی 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شب يلداي ايراني

ديشب به ميمنت بلند ترين شب سال خانواده هاي ايراني دور هم جمع شدند تا يكي از قديمي ترين رسم هاي ايراني را در كنار هم جشن بگيرند، روستاي زرقان نيز كه جزئي از همين فرهنگ غني ايراني است از اين قاعده مستثني نبود و خانواده هاي زيادي در كنار يكديگر ، گفتند و شنيدند و خنديدن ولي در عين سادگي و پاكدلي.

به هر حال شب يلدا تمام شد و پاييز هم به پايان رسيد شايد خيلي از ما آدما فرصت نكرديم جوجه هايمان را به دقت بشماريم،

عمرتان يلدايي و دلتان دريايي باشد.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , zarghan20.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com